ابداع روشی جدید برای بازیافت دی اکسید کربن


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
ابداع روشی جدید برای بازیافت دی اکسید کربن

محققان آمریکایی روش موثری برای بازیافت دی اکسید کربن و تبدیل ان به سوخت یافته اند.

به گزارش از روزنامه ایندیپندنت، دی اکسید کربن از سوختن سوخت های فسیلی ناشی می شود و یکی از مهم ترین عوامل گرم شدن کره زمین است.

جذب و ذخیره سازی کربن در واقع رویه ای است که در جریان آن، ضایعات دی اکسید کربن از نیروگاه هایی که با سوخت فسیلی کار می کنند، جمع آوری شده و به شیوه ای ذخیره می شود که از ورود آن به اتمسفر جلوگیری شود؛ این فرآیند به عنوان راهکاری برای کاهش سهم سوخت فسیلی در گرم شدن زمین مورد توجه است.

استفاده مجدد از کربن ناشی از دی اکسید کربن معمولا انرژی بر است زیرا به دما و فشار زیاد نیاز دارد اما اکنون محققان وزارت انرژی آمریکا روشی ابداع کرده اند که می گویند نیاز به مصرف زیاد انرژی را از بین می برد.

این محققان از 'حلال های قطبی قابل تعویض' استفاده کردند، مایعاتی که دی اکسید کربن را در درجه حرارت های پایین حل می کنند و به تیم تحقیق امکان داد کربن آن را بطور موثرتری جذب کنند.

پروفسور استوارت هاسلدین، کارشناس استخراج و نگهداری کربن در دانشگاه ادینبورگ، که در این مطالعه دخالتی نداشت، این شیوه را روش بسیار موثرتری برای الکترولیز دی اکسید کربن در آب عنوان کرد.

وی افزود: اگرچه گاز سنتز ناشی از این رویه خود یک سوخت است که در زمان استفاده پتانسیل گرم کردن کره زمین را دارد اما این روش هنوز می تواند در کاهش استفاده از سوخت فسیلی نقش داشته باشد.

گاز سنتز، (synthesis gas) گونه‌ای سوخت گازی است که ترکیبی از هیدروژن، کربن مونوکسید و دی اکسید کربن می‌باشد.

وی ادامه داد: این نوع رویکرد می تواند کربن ناشی از سوخت فسیلی را برای استفاده مجدد به عنوان سوخت بازیافت کند و بنابراین می تواند نیاز شرکت های نفتی را برای استخراج نفت یا گاز و افزایش تغییرات آب و هوایی ناشی از گازهای گلخانه ای کاهش دهد.

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
mattis efficitur. porta. odio risus fringilla leo