یادگیری ساده شیمی با اتم‌های شاد


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
یادگیری ساده شیمی با اتم‌های شاد

یک اپلیکیشن آموزشی جدید با افزودن نوآوری به مدل سنتی شیمی می‌تواند این درس را برای دانش‌آموزان و همزمان والدین آنها لذت‌بخش‌تر کند.

برنامه "اتم‌های شاد"(Happy Atoms) به ترکیب واقعیت مجازی با یک محصول فیزیکی پرداخته تا به دانش‌آموزان در مورد دنیای جالب مولکول‌ها آموزش دهد.

کیت‌های مدلسازی شیمی برای افرادی مناسب است که به سبک‌های یادگیری بصری و حرکتی واکنش نشان می‌دهند. در سال‌های گذشته، مجموعه‌های سرهم کردنی اسباب‌بازی به معلمان و دانش‌آموزان اجازه داده تا ساختار مولکولی را تجربه کنند. اما یک محدودیت کار تجربی در خارج از دستورالعمل خاص این است که دانش‌آموزان نمی‌دانند این قطعات دقیقا چه چیزی می‌سازند.

اپلیکیشن "اتم‌های شاد" برای آموزش شیمی به شکل بصری‌تری طراحی شده که اتم‌ها در آن با الکترون‌ها و مناطق اتصال ارائه می‌شوند. کره‌های برچسب‌دار این مجموعه به بازوهای لاستیکی دارای سر فلزی به عنوان الکترون‌های ظرفیتی آن‌ها مجهز هستند که به گودال‌هایی مغناطیسی متصل می‌شوند و به کاهش حدس و گمان تجربه شده در کیت‌های سنتی کمک می‌کنند.

کودکان می‌توانند عناصر را به هم متصل کرده و بطور آزادانه هزاران نوع مختلف از مولکول را شکل بدهند. اپلیکیشن تلفن همراه "اتم‌های شاد" که برای iOS و احتمالا اندروید در دسترس قرار داشته، کل تجربه یادگیری را ارتقا می‌دهد. این اپلیکیشن به همراه فناوری تشخیص تصویر طراحی شده تا دوربین تلفن همراه بتواند مولکول‌های ساخته شده را اسکن کرده و شناسایی کند.

این برنامه می‌تواند تا 10 هزار مولکول مختلف را شناسایی کرده و اطلاعاتی در مورد فرمول، ترکیب، ساختار، ویژگی‌ها، کاربرد و حتی خطرات آن‌ها ارائه کند. اپلیکیشن مذکور همچنین تمرینات راهنما را برای کاوش و کسب اطلاعات بیشتر ارائه می‌کند.

اتم‌های شاد همچنین دارای بیش از 50 آزمون مختلف آموزشی به همراه یک جدول تناوبی عناصر و دستورالعمل گام‌به‌گام مونتاژ برای هر مولکول شناخته شده است.

این فناوری با سه سطح مقدماتی، کامل و مربی اکنون برای کسب کمک مالی در سایت بودجه‌یابی ایندیگوگو قرار گرفته است.

برچسب‌ها: , ,

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
risus mattis eget vulputate, dolor lectus