تبدیل کربن به انرژی با بیشترین بازده


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
تبدیل کربن به انرژی با بیشترین بازده

محققان انستیتوی علوم و فناوری اولسان کره جنوبی سیستم جدیدی را توسعه دادند که قادر است با استفاده از دی اکسید کربن، توان الکتریکی و هیدروژن تولید کند.

به گزارش از پایگاه خبری ساینس دیلی، این سیستم قادر است با بهره گیری از دی اکسید کربن موجود در یک محلول آبی، این گاز گلخانه ای را به صورت پایدار به انرژی الکتریکی تبدیل کند.

به گفته محققان این فناوری جدید امکان تبدیل مولکول های پایدار دی اکسید کربن به سایر مولکول ها را از طریق یک مکانیزم تجزیه شیمیایی فراهم می کند.

این سیستم که Hybrid Na-CO2 نام دارد، عملکردی شبیه به یک سلول سوختی دارد که از یک کاتد، یک تفکیک کننده و یک آند تشکیل شده است. در این سیستم مانند سایر باتری ها، کاتالیزورها درون آب حل شده و توسط یک سیم اصلی به یک کاتد مرتبط شده اند.

هنگامی که دی اکسید کربن به آب تزریق می شود، واکنش شیمیایی آغاز شده، گاز دی اکسید کربن تجزیه می شود و جریان الکتریکی و گاز هیدروژن تولید می شود.

نرخ بازده تبدیل دی اکسید کربن در این سیستم بسیار بالا و در حدود 50 درصد است. این سیستم پایدار بوده و قادر است به مدت هزار ساعت بدون تخریب الکترودها کار کند.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه iScience منتشر شده است.

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
eget dolor Phasellus tristique facilisis pulvinar vel, consequat.