ستاد نانو از برگزارکنندگان المپیاد نانوی دانش آموزی حمایت می کند


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
مطالعه: حدود ۳ دقیقه
ستاد نانو از برگزارکنندگان المپیاد نانوی دانش آموزی حمایت می کند

حمایت ستاد نانو از برگزارکنندگان المپیاد نانوی دانش آموزی در راستای ترویج و آموزش گسترده علوم و فناوری نانو

به گزارش از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، این آموزش ‌ها پیش از برگزاری المپیاد و برای آماده ‌سازی داوطلبان توسط نهادهای ترویجی و مراکز آموزشی فعال در سطح کشور طی ۱۰ سال گذشته با راهبری باشگاه دانش آموزی فناوری نانو انجام شده است.

المپیاد دانش آموزی نانو همچون دوره گذشته در سه مرحله شامل مرحله اول اردیبهشت ۱۳۹۸ به ‌صورت همزمان در سراسر کشور و در قالب یک آزمون کتبی با سوالات تستی، مرحله دوم تیر ماه ۱۳۹۸ در قالب یک آزمون کتبی تستی- تشریحی و مرحله سوم دهه اول شهریور ماه ۱۳۹۸ و به صورت یک اردوی علمی، آموزشی و رقابتی برگزار می شود.

کارگاه ‌های آمادگی المپیاد دانش‌ آموزی نانو، هر ساله با هدف آشنایی و آماده ‌سازی داوطلبان برای شرکت در آزمون مرحله اول، به صورت رایگان و در سراسر کشور برگزار می‌ شود و مورد حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است.

حمایت ستاد نانو از برگزارکنندگان المپیاد نانوی دانش آموزی

همچنین کارگاه‌های آمادگی المپیاد دانش ‌آموزی نانو در صورت برگزاری در محل آزمایشگاه ‌های توانا علاوه بر دریافت حمایت ویژه این کارگاه‌ ها مشمول حمایت از برگزاری کارگاه‌ های ترویجی در شبکه آزمایشگاه‌ های توانا نیز می ‌شوند.
آیین‌نامه حمایت از برگزاری کارگاه‌های آمادگی المپیاد و آیین ‌نامه حمایت از برگزاری کارگاه ‌های ترویجی در شبکه آزمایشگاه ‌های توانا از سایت باشگاه نانو قابل دریافت است.

بازدیدها، سمینارها و نشست‏های ترویجی دانش‌آموزی نانو

سمینار آشنایی با فناوری نانو و تازه‌های آن در پژوهش‌سرای دانش ‌آموزی مفیدی بافق با شرکت ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان و همچنین در پژوهش‌سرای ناحیه ۲ بندرعباس با حضور ۲۶۰ نفر از دانش‌آموزان برگزار شد.

بازدیدهای آزمایشگاه نانوی برازجان آغاز شد

مرتضی پورعسگر کارشناس آزمایشگاه نانوی برازجان گفت: با هماهنگی صورت گرفته با معاونان آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان برازجان، مقرر شد که ۱۰ هزار دانش آموز این شهرستان، امسال از آزمایشگاه نانو بازدید کنند.

نشست اولیای برگزیدگان المپیاد نانو و مسئولان پژوهش‌سرای برازجان

کارشناس پژوهش‌سرای برازجان گفت: این شهر در مرحله اول از نهمین المپیاد نانو ۴۰ نفر قبولی داشت که بالاترین آمار قبولی در بین پژوهش سراهای کشور بوده است، جلسه با اولیای این دانش‌آموزان پیرامون معرفی فعالیت‌های پژوهشی در آزمایشگاه توانا و دعوت از فرزندان آنها برای حضور در طرح‌های پژوهش‌محور برگزار شد.

المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو رویدادی است که ابتکار برگزاری آن با این عنوان متعلق به ایران است و این رویداد ترکیب مناسبی از رقابت همزمان در حیطه تئوری و عملی بوده که همه مباحث اصلی مطرح در علوم و فناوری نانو را دربرمی­ گیرد.

از اهداف برگزاری المپیاد نانو می‌توان به مواردی نظیر شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزی، پایدارسازی جریان تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه فناوری نانو و پیشتازی جمهوری اسلامی ایران در آموزش فناوری نانو اشاره کرد. تاکنون ۹ دوره المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو برگزار شده است و دهمین دوره آن در سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو به تایید بنیاد ملی نخبگان رسیده است و برگزیدگان این المپیاد که امتیازات لازم را برای کسب مدال طلا، نقره و برنز دریافت کنند، علاوه بر دریافت جوایز نقدی، ستاد نانو نیز به آنها جوایزی را اهدا خواهد کرد، راه یافتگان به مرحله­ سوم المپیاد پس از پایان دوران تحصیلات دبیرستان و راهیابی به دانشگاه می توانند به عضویت «کانون برگزیدگان باشگاه نانو» درآیند.

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
Nullam ut dolor ut Donec ut efficitur. odio pulvinar risus.