دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر


دسته‌بندی: دانشکده های شیمی
به‌روزرسانی: ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
مطالعه: حدود ۳ دقیقه
دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

معرفی و تاریخچه دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

بدون شک گسترش فوق العاده علم شیمی در زمینه های نظری و عملی بیانگر نقش حساس آن در زندگی امروزه بشری است.به طوری که امروزه میزان برخورداری هر جامعه از تکنولوژی شیمیایی معیار قدرت وثروت و رفاه آن جامعه محسوب شده و به صورت جزئی از فلسفه زندگی درآمده است.

دانشکده شیمی فعالیت آموزشی خود را با نام گروه آموزشی مستقل شیمی با راه اندازی بخش علوم پایه دانشگاه در سه گروه آموزشی ریاضی فیزیک و شیمی و ارائه سرویس به دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه همزمان با تاسیس دانشگاه آغاز گردیده است.

از سال 1367 به بعد با تاسیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر و نیز دانشکده فیزیک و علوم هسته ای این گروه با نام گروه شیمی به فعالیت خود ادامه داد.

گروه شیمی از سال 1376 فعالیت علمی و آموزشی خود را با راه اندازی دوره ی کارشناسی ارشد در رشته شیمی کاربردی گسترش داد و از سال 1388 با جذب دانشجو در دوره ی دکتری در رشته شیمی کاربردی و دوره های کارشناسی ارشد دررشته های شیمی تجزیه شیمی آلی و شیمی معدنی و شیمی فیزیک گامی موثر برای توسعه تحصیلات تکمیلی برداشته شد.

در حال حاضر این گروه با توجه به سابقه طولانی فعالیت آموزشی و پژوهشی خود و با در اختیار داشتن حدود 11 عضو هیئت علمی و نیز با تجهیز آزمایشگاه های آموزشی و تحقیقاتی خود پتانسیل لازم برای ایجاد گرایش های نانو شیمی، شیمی پلیمر و کسب مجوز و اعلام موجودیت به عنوان دانشکده شیمی را فراهم نموده است.

بر همین اساس در تاریخ 1397/12/13 بر اساس مصوبه نهمین نشست دوره ششم هیات امنای دانشگاه این مجموعه از گروه مستقل شیمی به دانشکده شیمی تغییر نام یافت.

دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از دانشکده هایی است که در مقطع تحصیلات تکمیلی ( کارشناسی ارشد و دکتری ) دانشجو می پذیرد.

دانشجویان این دانشکده بخش کارشناسی ارشد در سه گروه بترتیب گروه شیمی کاربردی و آلی گروه شیمی فیزیک و معدنی و گروه شیمی تجزیه و نانو و در بخش دکتری گروه شیمی کاربردی تحصیل می نمایند.

این دانشکده علاوه بر تربیت دانشجویان در رشته های فوق مسئولیت ارائه دروس سرویس ( دروس شیمی عمومی و آز شیمی عمومی ) به دانشجویان دیگر دانشکده ها را بر عهده دارد. این گروه با همت و تلاشهای اعضای هیئت علمی و کارکنان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در صدد است نقش ارزنده ای را در توسعه علم و پیشرفت جامعه علمی کشور داشته باشد.

اطلاعات تماس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

وب سایت: chem.aut.ac.ir

تلفن رئیس دانشکده: 02166417286

تلفن معاون دانشکده: 02164545777

تلفن اداری پشتیبانی: 02166417286

تلفن روابط عمومی دانشگاه: 02166414113

تلفن معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه: 02164542310

تلفن معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه: 02166959149

تلفن معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه: 02164542226

آدرس: تهران، میدان ولیعصر، خیابان حافظ، پلاک 350

مکان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نقشه

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
neque. Donec felis et, porta. amet, pulvinar sem,