مجموعه نرم افزارهای کاربردی شیمی


دسته‌بندی: نرم افزار
به‌روزرسانی: ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
مطالعه: حدود ۱۰ دقیقه
مجموعه نرم افزارهای کاربردی شیمی

مجموعه نرم افزارهای کاربردی شیمی با حجم مناسب و پر کاربرد برای دانشجویان ، اساتید و دوستداران شیمی در این مطلب گردآوری شده است که می توانید به صورت مجزا نرم افزار مورد نظر خود را دانلود کنید.

نرم افزار شیمی Atoms, Symbols and Equations

هدف این نرم افزار، آموزش عمیق مفاهیم پایه ای علم شیمی است. این نرم افزار آموزش را از تعاریف اساسی؛ مثل تعریف اتم و مولکول شروع کرده و در ادامه به پرسش و پاسخ مباحثی مانند عناصر، جدول تناوبی، یون ها و موازنه‌ی واکنش های شیمیایی می پردازد.

با پاسخ صحیح در هر قسمت، ادامه ی مباحث نمایش داده می شود. هم چنین محیط هایی تعاملی برای درک بهتر ترکیبات یونی و موازنه ی واکنش های شیمیایی درنظرگرفته شده است.

لینک دانلود نرم افزار شیمی Atoms, Symbols and Equation

حجم فایل: 690 کیلوبایت

پسورد: www.chemgroup.ir


نرم افزار محاسبه pH اسیدها و بازها و نیز تیتراسیون آنها (BATE – pH calculator)

نرم افزار (BATE – pH calculator)محاسبه pH اسیدها و بازها این نرم افزار برای محاسبه pH اسید و باز،  تیتراسیون و محاسبه pH  و همچنین مشاهده pKهای اسیدهای چند پروتونی و نقطه پایانی  تیتراسیون اسید و باز کاربرد دارد.

شایان ذکر است که این نرم افزار از دیتابیس بسیار کاملی برخوردار است.

لینک دانلود نرم افزار محاسبه pH اسیدها و بازها و نیز تیتراسیون آنها (BATE – pH calculator)

حجم فایل: 2.4 مگابایت

پسورد: www.chemgroup.ir


نرم افزار بوهر (Bohr)

یک نرم افزار بسیار زیبا ، مفید ، جامع و با کاربری بسیار آسان برای نمایش مدل اتمی بوهر و بررسی یرانگیختگی الکترونها در ترازهای مختلف انتخابی کاربر و نمایش میزان انرژی و طول موج و همچنین طیف خطی نشری.

این نرم افزار به زیبایی انتقالات سریهای لیمان ، بالمر ، پاشن و براکت را نشان میدهد. به جرات می توان گفت این نرم افزار بسیار کم حجم و ساده جزء مفیدترین نرم افزارها جهت بررسی و آموزش مکانیک کوانتومی در سطح دبیرستان و حتی دانشگاه می باشد.

دانلود نرم افزار بوهر (Bohr)

حجم فایل: 2.4 مگابایت

پسورد: www.chemgroup.ir


نرم افزار محاسبه گر غلظت محلول ها

نرم افزار محاسبه گر غلظت محلول یک نرم افزار بسیار عالی که محاسبات لازم برای تهیه محلول ها و غلظت محلول ها را انجام می دهد. نرم افزاری که قادر برای راهنمایی تهیه انواع محلول ها حتی محلول های استاندارد می باشد.کافی است ماده مورد نظر خود را انتخاب و شرایط دلخواه خود مثل حجم محلول را بدهید تا تمامی محاسبات انجام شوند.

این نرم افزار بسیاری از نیازهای اساسی دانش آموزان و دانشجویان شیمی و حتی اساتید را بر طرف کرده و تحقیقات و آزمایشهای آنها را بسیار تسهیل خواهد نمود. استفاده از این نرم افزار را به همه کاربران و شیمی دوستان توصیه می کنیم.

دانلود نرم افزار محاسبه گر غلظت محلول ها

حجم فایل: 797 کیلوبایت

پسورد: www.chemgroup.ir


نرم افزار Chemical Predictor پیشگویی کننده واکنشهای شیمیایی

یک نرم افزار بسیار قدرتمند در زمینه الکتروشیمی. این نرم افزار قادر است از میان ۲۸۲،۰۰۰ واکنش الکتروشیمیایی ممکن سیستم اکسایش – کاهش انتخابی شما را به سرعت تجزیه و تحلیل نموده و امکان وقوع آن را بررسی نماید و در صورت امکان انجام فرآیند اطلاعات کافی را به شمامی دهد.
به کلیه دوستداران الکترشیمی استفاده از این نرم افزار اکیدا توصیه می شود.

دانلود نرم افزار Chemical Predictor پیشگویی کننده واکنشهای شیمیایی

حجم فایل: 1.6 مگابایت

پسورد: www.chemgroup.ir


نرم افزار دستیار شیمی Chemistry Assistant

این نرم افزار یک ماشین حساب علمی و تخصصی شیمی برای محاسبه سریع وزن مولکولی ترکیبات شیمیایی است.برای اینکار کافیست فقط فرمول شیمیایی ترکیب موردنظر را نوشته و وزن مولکولی آن را مشاهده نمایید.همچنین دستیار شیمی کمک بسیار خوب و توانایی است برای تهیه محلولها.

دانلود نرم افزار دستیار شیمی Chemistry Assistant

حجم فایل: 969 کیلوبایت

پسورد: www.chemgroup.ir


نرم افزار Chem Lab آزمایشگاه شیمی

نرم افزار آزمایشگاه شیمی یک نرم افزار شبیه ساز آزمایشگاه بسیار مفید و جالب شامل بخشهای:
تیتراسیون اسید و باز
آزمایشگاه تبلور جزء به جزء
تراکم گاز
آزمایشگاه شیمی عمومی
تجزیه وزنی کلرید
سینتیک واکنش در واکنش های ردوکس
آزمایشگاه گرمای ویژه (کالریمتری)

دانلود نرم افزار Chem Lab آزمایشگاه شیمی

حجم فایل: 3.1 مگابایت

پسورد: www.chemgroup.ir


نرم افزار ChemMaths محاسبات مهندسی شیمی

این نرم افزار یک نرم افزار جدید که یکی از کامل ترین برنامه‌ها در زمینه محاسبات شیمی‌ به ویژه شیمی‌فیزیک و مهندسی شیمی می‌باشد. می‌توانید خواص شیمیایی مواد معدنی و آلی،محاسبه پارامترهای بحرانی، اطلاعات شیمی‌فیزیکی مواد، محاسبات کشش سطحی، اطلاعات ترمودینامیکی، هدایت گرمایی، ویسکوزیته،جدول تناوبی،خواص فیزیکی مایعات،جامدات و گازها، محاسبه کار انجام شده در انواع فرایندهای شیمی‌فیزیک و تبدیل واحدها به یکدیگر و بسیاری دیگر از موارد ذکر شده را انجام دهید.

نرم افزار ChemMaths حاوی اطلاعاتی درباره ۳۰۰۰ ترکیبات شیمیایی می‌باشد و اطلاعات مورد نیاز را برای انجام محاسبات شیمی‌بخصوص شیمی‌فیزیک و مهندسی شیمی‌ را در خود دارد و برای اجرا نیاز به Microsoft .NET Framewok دارد. این نرم افزار محاسبات مهندسی شیمی را به راحتی انجام میدهد.

دانلود نرم افزار ChemMaths محاسبات مهندسی شیمی

حجم فایل: 10.7 مگابایت

پسورد: www.chemgroup.ir


نرم افزار ChemPen ویرایشگر تخصصی شیمی

یک ادیتور بسیار مفید و در عین حال ساده با قابلیت عملکرد آسان برای کلیه کاربران مبتدی تا پیشرفته برای ویرایش و ایجاد متون شیمی همراه با قابلیت هایی بسیار استثنایی در زمینه معرفی و بیان شیفت های NMR و همچنین محاسبه فرمول مولکولی و وزن مولکولی ساختارهای رسم شده و …
استفاده از این نرم افزار برای کلیه کاربران و دوستداران علم شیمی توصیه می شود.

دانلود نرم افزار ChemPen ویرایشگر تخصصی شیمی

حجم فایل: 224 کیلوبایت

پسورد: www.chemgroup.ir


نرم افزار محاسبه فرمول تجربی ترکیبات شیمیایی

نرم افزاری بسیار ساده اما کارآمد که با آن می توانید با دادن درصد عناصر حاصل تجزیه عنصری ترکیبات فرمول تجربی آن ترکیب را محاسبه کرد.

دانلود نرم افزار محاسبه فرمول تجربی ترکیبات شیمیایی

حجم فایل: 236 کیلوبایت

پسورد: www.chemgroup.ir


نرم افزار جداول ترموینامیکی Computer Aided Thermodynamic Tables3

نرم افزار جداول ترموینامیکی Computer Aided ترمودینامیک شاخه‌ای از فیزیک و شیمی است که پدیده‌های ماکروسکوپی که از تغییر دما، فشار و حجم در یک سیستم فیزیکی اتفاق می‌افتد را بررسی می‌کند.

ترمودینامیک کلاسیک نیز شاخه‌ای از ترمودینامیک است که معمولاً سیستم‌ها را از روی خواص ماکروسکوپی آنها مورد بررسی قرار می‌دهد دانشجویانی با کتاب ترمودینامیک ون وایلن آشنایی دارند در کتاب با نمودارهای کامپیوتری (Computer Aided Thermodynamic Tables) برخورد کرده اند.
این نمودارها دید خوبی در مورد ترمودینامیک سیالات معمول به شما می دهند.

دانلود نرم افزار جداول ترموینامیکی Computer Aided Thermodynamic Tables3

حجم فایل: 2 مگابایت

پسورد: www.chemgroup.ir


نرم افزار Covalent Bonding شبیه سازی پیوندهای کووالانسی

نرم افزاری برای شبیه سازی پیوندها در ترکیبات کووالانسی . شما با این نرم افزار به زیبایی می آموزید ترکیبات کووالانسی و پیوندهای آنها چگونه با به اشتراک گذاشتن الکترونها بین اتمهایشان شکل می گیرند.

دانلود نرم افزار Covalent Bonding شبیه سازی پیوندهای کووالانسی

حجم فایل: 573 کیلوبایت

پسورد: www.chemgroup.ir


نرم افزار شیمی Crystalline Solids

نرم افزار شیمی Crystalline Solids یک نرم افزار مناسب جهت نشان دادن سریع ساختار سه بعدی بیش از ده نوع شبکه بلوری مختلف عناصر و ترکیبات شیمیایی است.

این نرم افزار قادر است تا اجزای تشکیل دهنده بلور را در دو اندازه بزرگ و کوچک نشان داده و هم چنین قادر به مشخص کردن یک اتم در شبکه بلور است.

برای درک بهتر شبکه سه بعدی می توان میله هایی را بین اجزای بلور قرار داد. بانک اطلاعاتی نرم افزار شامل ۱۰ عنصر و ۱۸ ترکیب شیمیایی نمونه است که می توان مدل بلوری آن ها را در دو حالت ساده و شبکه چندتایی و بزرگ مشاهد نمود.

از دیگر توانایی های این نرم افزار می توان به قابلیت مشخص کردن اتم ها و میله ها در نمایش بلور ها در حالت مکعبی و شش گوش اشاره نمود.

دانلود نرم افزار شیمی Crystalline Solids

حجم فایل: 1.6 مگابایت

پسورد: www.chemgroup.ir


نرم افزار Ionic Bonding شبیه سازی پیوندهای یونی

نرم افزاری برای شبیه سازی پیوندها در ترکیبات یونی.

با این نرم افزار به زیبایی می آموزید ترکیبات یونی و پیوندهای آنها چگونه با به دادن و گرفتن الکترونها بین اتمهایشان شکل می گیرند. همچنین نرم افزار شامل بخش منبع و مرجع برای آموزش پایه و اطلاعات اساسی و بنیادی دانش آموزان است.

دانلود نرم افزار Ionic Bonding شبیه سازی پیوندهای یونی

حجم فایل: 573 کیلوبایت

پسورد: www.chemgroup.ir


نرم افزار orbitab Viower

یک نرم افزار بسیار قوی و در عین حال کاربر پسند و ساده برای نمایش انواع اوربیتالها و انجام انواع محاسبات کوانتومی مربوط به آنها به همراه فایلهای نمونه

دانلود نرم افزار orbitab Viower

حجم فایل: 519 کیلوبایت

پسورد: www.chemgroup.ir


نرم افزار Organic Name Reactions بسته آموزشی شیمی

کامل ترین بسته آموزشی در زمینه معرفی واکنشهای شیمی آلی می باشد. این بسته مشتمل بر حدود ۴۵۰ واکنش آلی می باشد که به ترتیب نام واکنش ترتیب شده اند.

برای هر کدام از واکنشها نام واکنش و سپس یک توضیح مختصر چند خطی ، همچنین مکانیسم انجام واکنش و درنهایت آدرس کامل مقاله ارائه شده برای آن معرفی شده است.

استفاده از این بسته برای کلیه دانشجویان رشته شیمی به خصوص گرایش آلی و حتی به استادان این رشته توصیه می شود.

دانلود نرم افزار Organic Name Reactions بسته آموزشی شیمی

حجم فایل: 1.3 مگابایت

پسورد: www.chemgroup.ir


نرم افزار Rutherford برای نمایش و بررسی مدل اتمی رادرفورد

یک نرم افزار بسیار جامع و مفید جهت نمایش و بررسی مدل اتمی رادرفورد با قابلیت نمایش تراکم پرتوهای منحرف شده به همراه نمایش زوایای انحراف با قابلیت انتخاب زاویه و انرژی پرتاب پرتو آلفا و زاویه انحراف آن همچنین قابلیت نمایش سه بعدی و دوبعدی.

این نرم افزار برای بررسی و یادگیری مدل اتمی رادرفورد بسیاز مفید و کامل می باشد. دانلود و استفاده از آن را به همه کاربران توصیه می کنم.

دانلود نرم افزار Rutherford برای نمایش و بررسی مدل اتمی رادرفورد

حجم فایل: 221 کیلوبایت

پسورد: www.chemgroup.ir


نرم افزار schroedinger مطالعه مکانیک موجی و توابع شرودینگر

یک نرم افزار کاملا جامع و بسیار مفید در زمینه مطالعه مکانیک موجی و بررسی معادلات شرودینگر با قابلیت نمایش سه بعدی منحنی های توابع و انتخاب سیستم کئوردیناسیونهای مختلف. دانلود این نرم افزار به علاقمندان شیمی به ویژه شیمی فیزیک توصیه می کنم.

دانلود نرم افزار schroedinger مطالعه مکانیک موجی و توابع شرودینگر

حجم فایل: 232 کیلوبایت

پسورد: www.chemgroup.ir


نرم افزار SimzLab

نرم افزار SimzLab شامل چهار آزمایشگاه زیر می باشد:
آزمایشگاه شبیه ساز راکتورهای شیمیایی
آزمایشگاه تصفیه آب
آزمایشگاه کنترل فرآیند
آزمایشگاه انتقال حرارت
در هر آزمایشگاه پس از ارائه مطالب تئوری مربوط به هر بحث بخش شبیه سازی و آزمایشگاه وجود دارد.
البته لازم به توضیح است که قسمتی از آزمایشگاه تصفیه آب و همچنین بخش آزمایشگاه انتقال حرارت به صورت آنلاین است و نیاز به ارتباط با اینترنت دارد.

دانلود نرم افزار SimzLab

حجم فایل: 3.7 مگابایت

پسورد: www.chemgroup.ir


نرم افزار Spektrus نمایش گرافیکی طیف نشری

نرم افزاری برای نمایش گرافیکی  طیف نشری عناصر ۱ تا ۹۹ جدول تناوبی  در محدوده طول موجهای مرئی ، فروسرخ و فرابنفش. این نرم افزار برای بررسی طیف نشری عناصر در سطوح دبیرستان و دانشگاه برای دانشجویان بسیار مفید می باشد.

در این نرم افزار شما می توانید عنصر مورد نظر خود را برحسب نام ، نماد شیمیایی و یا عدد اتمی انتخاب کنید و طیف نشری آن را مشاهده و بررسی نمایید.

این نرم افزار قابلیت نمایش طیف عناصر در حالت یونی در چهار حالت مختلف یکتایی ، دوتایی ، سه تایی و چهارتایی دارد.

دانلود نرم افزار Spektrus نمایش گرافیکی طیف نشری

حجم فایل: 2.2 مگابایت

پسورد: www.chemgroup.ir


امیدواریم این مجموعه نرم افزارهای کاربردی شیمی با حجم مناسب و پر کاربرد برای دانشجویان ، اساتید و دوستداران شیمی، مفید واقع شود.

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
suscipit mattis risus ut commodo porta. id quis, Aliquam ipsum mi,