ضدعفونی‌کننده نانویی، حذف ویروس در مدت ۳۰ ثانیه


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
ضدعفونی‌کننده نانویی، حذف ویروس در مدت ۳۰ ثانیه

ضدعفونی‌کننده نانویی، حذف ویروس در مدت ۳۰ ثانیه بدون نیاز به آبکشی و خشک کردن

شرکت رشد و توسعه پارتاک سبز ضدعفونی‌کننده نانویی با عنوان نانولایز تولید کرده است. این ضدعفونی‌کننده حاوی نانو کلوئید نقره و هیدروژن پروکساید بوده و به دلیل داشتن نانو کلوئید نقره علاوه بر اثر روی باکتری برای از بین بردن انواع میکرواورگانیسم‌ها و قارچ‌ها، خواص ترمیم زخم نیز دارد.

استفاده از الکل اتانول برای ضدعفونی دست می‌تواند باعث اگزمای‌ پوستی و حتی مشکلات تنفسی می‌‌شود و از طرفی الکل اتانول با سرعت بسیار زیاد تبخیر شده و اثرضدعفونی‌کنندگی آن ماندگاری زیادی ندارد. همچنین زمان اثرگذاری الکل ۷۰ درصد اتانول برای از بین بردن ویروس در حدود ده دقیقه است.

در صورتی که ضدعفونی‌کننده نانولایز (Nanolyse H۰۱) مشکلات همتایان الکلی خود را ندارد و بسیار ایمن، با تاثیرگذرای سریع و دوستدار محیط زیست است و می‌توان از آن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی و رفع آلودگی‌های با منشا باکتری، ویروس و قارچ استفاده کرد.

ضدعفونی‌کننده نانولایز علاوه بر گواهی ‌نانومقیاس، تاییدیه آزمایشگاه وزارت بهداشت، معاونت غذا و دارو و ستاد ویژه فناوری نانو را دریافت نموده است.

نانولایز حاوی نانو کلوئید نقره و هیدروژن پروکساید و آب دیونیزه است و تفاوت بارزی با محلول‌های ضدعفونی‌کننده موجود در بازار دارد. این محصول به دلیل داشتن نانو کلوئید نقره علاوه بر اثر روی باکتری برای از بین بردن انواع میکرواورگانیسم‌ها و قارچ‌ها نیز دارد.

این محلول بدون نیاز به آبکشی و خشک کردن، دست‌ها را تمیز و ضدعفونی می‌نماید و با وجود ترکیبات مرطوب‌کننده و نرم‌کننده از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. ماندگاری محصول بر خلاف سایر ضدعفونی کننده‌ها که اثرات لحظه‌ای دارند، طولانی مدت است.

لازم به ذکر است ضدعفونی‌کننده نانولایز بعداز اثربخشی به آب واکسیژن تجزیه شده که برای ریه مضر نیست.

طبق استانداردهای جهانی ضدعفونی‌کننده مناسب باید بار میکروبی را log ۱۰۴ برای باکتری‌ها و log ۱۰۲ برای ویروس ها کاهش دهد. نانولایز طبق تاییدیه آزمایشگاه معتمد (منطبق با استانداردهای ISIRI ۱۰۵۰۴ و ISIRI ۱۹۸۵۱) چند برابر استاندارد جهانی یعنی log ۱۰۸، بار میکروبی را در مدت زمان کمتر از یک دقیقه و ویروس را در مدت زمان کمتر از ۳۰ ثانیه کاهش داده و از بین می‌برد.

منبع: پایگاه خبری فناوری نانو ایران

برچسب‌ها: , ,

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
eleifend ut felis porta. consectetur mattis leo elit. mi, Curabitur luctus dictum