ابداع روشی جدید برای تولید سوخت از دی اکسید کربن


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
ابداع روشی جدید برای تولید سوخت از دی اکسید کربن

دانشمندان راهی برای تبدیل گاز کربن‌دی‌اکسید به کربن مونواکسید یافته‌اند که می‌تواند به تولید سوخت منجر شود.

به نقل از انگجت، استفاده از سوخت‌های فسیلی در دنیای امروز همچنان ادامه دارد و دانشمندان به دنبال راه‌هایی برای صرفه‌جویی در مصرف آنها و همچنین کاهش اثرات استفاده از آنها هستند.

در جدیدترین تلاش محققان چینی موفق شدند با استفاده از انرژی خورشیدی گاز کربن‌دی‌اکسید(CO2) را به کربن مونواکسید (CO) تبدیل کنند.

ترفند به کار رفته در این فرایند استفاده از فوتوکاتالیست‌های از جنس آلیاژ نیکل است که به صورت اسفنجی طراحی شده و عمل تولید کربن مونواکسید را انجام می‌دهد.

فتوکاتالیست(Photocatalyst) به کاتالیزگرهایی گفته می‌شود که در حضور نور فعال می‌شوند.

فتوکاتالیست‌ها معمولاً اکسیدهای جامد نیمه‌رسانا هستند که با جذب فوتون‌ها یک جفت الکترون-حفره در آنها ایجاد می‌شود. این الکترون-حفره می‌توانند با مولکول‌های موجود در سطح ذرات واکنش دهند.

از فتوکاتالیست‌ها در تصفیه آب، تصفیه آلاینده‌ها از هوا، شیشه‌های خودتمیزشونده، تجزیه مولکول‌های آلی و ... استفاده می‌شود.

برای تبدیل این فرایند به وضعیت صنعتی نیاز به انجام کارهای زیادی است تا بتوان تولید انبوه سوخت را آغاز نمود.

این روش می‌تواند برای تولید سوخت‌های مصنوعی نظیر اتانول و استیک‌اسید با حداقل تاثیرگذاری بر محیط زیست مورد استفاده قرار بگیرد زیرا به جای نیاز به سوخت‌های فسیلی یا طبیعی(بیومس) نیاز به گاز کربن دی‌اکسید و نور خورشید است.

محصول این فرایند هنوز کاملا سازگار با محیط زیست نیست، اما به اندازه کافی تمیز خواهد بود که شرکت‌هایی که هنوز هم باید از سوخت‌های معمولی استفاده کنند، می‌توانند این کار را همراه با اینکه انتشار CO2 کمتر شود، انجام دهند.

نتایج این تحقیق در ژورنال علمی Science Advances منتشر شده است.

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
tempus velit, elit. Phasellus Lorem Curabitur dictum libero lectus ipsum ut quis,