تولید برق از پسماند گوجه‌فرنگی


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
تولید برق از پسماند گوجه‌فرنگی

امروزه تولید برق از انرژی‌های مختلف و مواد دیگر بسیار رواج یافته است و محققان به دنبال روش‌های جایگزین برای تولید برق از سوخت‌های فسیلی هستند.

یکی از روش‌هایی که جایگزین تولید برق از سوخت‌های فسیلی شده، تولید برق از زباله‌های گوجه فرنگی است. گوجه‌فرنگی از جمله مواد غذایی متنوع بوده و افراد از خام و یا پخته شده آن استفاده‌های بسیاری می‌کنند.

محققان آمریکایی روش جدید استفاده از گوجه را برای تولید نیروی الکتریسیته معرفی کرده‌اند. آنها در فلوریدا به جای آن که زباله‌های گوجه‌فرنگی را دور بریزند، از آن برای تولید نیروی الکتریسیته استفاده می‌کنند.

این فرایند در یک سلول الکتروشیمیایی میکروبی با استفاده از زباله‌های گوجه‌فرنگی برای تولید جریان الکتریکی انجام می‌شود. در این پروسه باکتری تجزیه و اکسید مواد آلی در گوجه‌فرنگی انجام شده و الکترون منتشر می‌شود که در سلول سوختی برای تبدیل برق کاربردی است. استفاده از رنگدانه طبیعی به نام لیکوپن در گوجه‌فرنگی برای تولید بارهای الکتریکی از میوه موثر است.

محققان در این مرحله موفق شدند برق اندکی از گوجه‌فرنگی تولید کنند به طوری‌ که از هر 10 میلی‌گرم گوجه فرنگی خراب تنها سه دهم وات برق تولید شد اما پژوهشگران بر این باورند که این خروجی افزایش خواهد یافت. هر ساله در فلوریدا، 396 هزار تن زباله گوجه‌فرنگی تولید می‌شود و این مقدار می‌تواند برق مصرفی دیزنی را به مدت 90 روز با استفاده از سلول سوختی بیولوژیکی تولید کند.

در حال حاضر محققان به دنبال بررسی مکانیزم انتقال الکترون و تعامل بین گوجه‌فرنگی و میکروب هستند که البته قسمتی از این فرایند مانع از تولید برق شده و نیازمند بررسی بیشتر است.

این بررسی در جلسه ملی 251 و نمایشگاه انجمن شیمی آمریکا (ACS) در مرکز کنوانسیون سن دیه‌گو National ارائه شده است.

برچسب‌ها: ,

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
dapibus Lorem massa ut tempus velit, Aliquam non id nunc quis