رونمایی از جوهر مبتنی بر نانو لوله‌های کربنی


دسته‌بندی: فناوری نانو
به‌روزرسانی: ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
رونمایی از جوهر مبتنی بر نانو لوله‌های کربنی

در نمایشگاه Printed Electronics USA 2014، شرکت سوث‌وسترن نانوتکنولوژیز (SouthWest NanoTechnologies) قصد دارد تا پتانسیل‌های جوهرهای مبتنی بر نانولوله‌کربنی خود را به نمایش بگذارد. این نانوجوهر برای تولید صفحات لمسی مقاوم در برابر حرارت ایده‌آل است.

شرکت سوث‌وسترن نانوتکنولوژیز (SouthWest NanoTechnologies) قصد دارد تا در نمایشگاه الکترونیک چاپی آمریکا که 19 و 20 نوامبر در کالیفرنیا برگزار می‌شود، درباره امکان استفاده از جوهرهای نانولوله کربنی در ساخت خازن‌های لمسی مطالبی را ارائه نماید. این جوهرها را می‌توان با استفاده از روش‌ها و ابزارهای استاندارد چاپ فعلی مورد استفاده قرار داد.
این جوهرهای نانولوله‌ای را می‌توان برای ساخت حسگرهای لمسی خازنی سه بعدی استفاده کرد. شرکت دوراتک (DuraTech) یکی از مصرف‌کنندگان این جوهر خواهد بود. دوراتک یکی از شرکت‌های تولیدکننده ادوات نمایشی است که روی ساخت غشاء‌های الکترونیکی کار می‌کند. این غشاءها برای استفاده در بخش پزشکی و تجهیزات ورزشی مناسب هستند.
استیو رولیچ از متخصصان شرکت دوراتک می‌گوید: «با استفاده از این جوهر مبتنی بر نانولوله کربنی، ما می‌توانیم سوئیچ‌های غشاءی و ادوات خازنی لمسی تولید نماییم؛ این قطعات بدون از دست دادن قابلیت‌های الکترونیکی خود می‌توانند گرم شوند. با استفاده از این فناوری می‌توانیم نسل جدیدی از صفحات لمسی را تولید کنیم؛ صفحاتی که دارای پیکربندی مناسبی هستند.»
دیو آرتور مدیرعامل شرکت سوث‌وسترن نانوتکنولوژیز می‌گوید: «ما از این که با شرکتی چون دوراتک همکاری می‌کنیم، بسیار خوشحال هستیم. بازدیدکنندگان از غرفه ما می‌توانند نمونه‌های اولیه از محصولات ساخته شده با استفاده از جوهر نانولوله کربنی را مشاهده نمایند. این محصولات انعطاف‌پذیر، قابل کشیدن و مقاوم در برابر حرارت هستند. بازدیدکنندگان می‌توانند چگونگی استفاده از این جوهر را از نزدیک ببینند. با استفاده از این جوهرها می‌توان ادوات ارزان‌قیمت برای حوزه‌های مختلف تولید نمود.
Printed Electronics USA 2014 بزرگترین نمایشگاه در حوزه الکترونیک انعطاف‌پذیر چاپی است که بیش از 200 شرکت‌کننده در آن حضور دارند.
منبع:
SouthWest NanoTechnologies to Demonstrate 3D Capacitive Touch Sensor Featuring Carbon Nanotube Ink

ترجمه توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

برچسب‌ها: ,

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
ut venenatis tristique Phasellus pulvinar commodo