کشف داروهای جدید با اسکنر ام‌.آر.آی (MRI) اتمی


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
کشف داروهای جدید با اسکنر ام‌.آر.آی (MRI) اتمی

محققان استرالیایی از فناوری محاسبات کوانتومی برای کوچک‌سازی یک اسکنر تصویربرداری رزونانس مغناطیسی(ام‌آرآی) استفاده کرده و آن را تا حدی کوچک کرده‌اند که می‌تواند ساختار مولکول‌های زیستی را بدون آسیب رساندن به آن‌ها یا از دست رفتن اطلاعات طی فرآیند اسکن انتخاب کند.

به نقل از انگجت، این امر می‌تواند اسکنر مذکور را به ابزاری کلیدی در کشف دارو و سایر تحقیقات زیست‌فناوری تبدیل کند.

محققان دانشگاه ملبورن از بیت‌های کوانتومی به اندازه اتم استفاده کردند تا مانند حسگرهای کوانتومی برای به تصویر کشیدن هر اتم سازنده مولکول‌های پیچیده زیستی عمل کنند.

تکنیک‌های کنونی دو بخش دارد که یکی شامل استفاده از یک بلور مولکول است که باید به تصویر کشیده شود و دیگری پراش پرتوی ایکس که ساختار متوسط مولکول را انتخاب می‌کند. هر دو بخش ممکن است طی فرآیند، منجر به از بین رفتن اطلاعات شوند. از سوی دیگر برخی مولکول‌های زیستی هم نمی‌توانند بلوری شوند.

در دستگاههای ام‌.آر.آی بزرگ رایج، آهن‌رباهای بزرگ یک میدان گرادیان در هر سه بُعد ایجاد کرده تا تصاویر سه‌بعدی بوجود بیاورند. در سیستم جدید، از ویژگی‌های معناطیسی طبیعی یک کوبیت اتمی استفاده می‌شود.

به گفته محققان، ساخت این دستگاه ام‌.آر.آی کوانتومی به عنوان میکروسکوپ مولکول می‌تواند دیدگاهها در مورد فرآیندهای زیستی در سطح مولکولی را تغییر داده و به تولید فناوری زیستی جدید و طیف گسترده‌ای از کاربردهای بالینی منجر شود.

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
ut vel, libero. ut velit, ut