موانع پیش روی ساخت سپر حفاظتی زمین برابر خورشید


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
موانع پیش روی ساخت سپر حفاظتی زمین برابر خورشید

محققان در حال بررسی موضوع ساخت سپر محافظتی- حرارتی زمین در برابر خورشید برای مقابله با پدیده گرمایش فزاینده دمای کره زمین هستند.

به نقل از دیلی‌میل، برای ساخت سپر محافظتی در برابر خورشید لازم است که مواد شیمیایی مخصوص به لایه‌های بالای جو منتقل شوند. این مواد پس از پخش شدن در اتمسفر از ورود گرمای اضافی به زمین جلوگیری می‌کنند.

در این مطالعه آمده است که ساخت سپر شیمیایی مقابله با گرمای اضافی خورشید با موانع متعددی همراه است که مهمترین آنها نحوه اجرا و عواقب احتمالی این پروژه جنجالی است.

در گزارش بررسی کارشناسان سازمان ملل در مورد این پروژه آمده است اگرچه این پروژه یک روش بنیادی برای کنترل سریع افزایش دمای زمین است، اما وجود برخی از مشکلات فنی و زیست‌محیطی، این پیشنهاد را زمین‌گیر کرده است.

برخی از کارشناسان فعال محیط‌زیست معتقدند که با توجه به مشاهده تاثیر فوران‌ آتشفشان‌ها و گسترش خاکستر در کاهش دما در مناطق مختلف جهان، این پروژه از نظر تئوری قابل اجرا است.

مطالعات جدی برای ارائه روش‌های اجرایی کاهش دمای زمین و پیشنهاد ساخت سپر گرمایی زمین حاصل توافق مشترک 200 کشور جهان در امضای معاهده پاریس در سال 2015 است.

پیشنهاد ساخت سپر گرمایی زمین با اسپری کردن مواد شیمیایی از جمله گاز سولفور توسط گروهی از دانشمندان به سازمان ملل ارائه شده است. هزینه اجرای اولیه این پروژه بین یک تا 10 میلیارد دلار در سال پیش‌بینی شده است.

با وجود جذابیت این پروژه در نگاه اول، بسیاری از کارشناسان معتقدند که اجرای آن ممکن است شرایط آب‌وهوایی زمین را دگرگون کند، چرا که هیچکس نمی‌داند که زمین در برابر دخالت انسان چه واکنشی نشان خواهد داد.

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
dapibus massa leo elit. at nunc Donec id, amet, ut