تلاش شرکت نانویی ایران برای ورود به بازار آمریکا


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
مطالعه: حدود ۳ دقیقه
تلاش شرکت نانویی ایران برای ورود به بازار آمریکا

یک شرکت فعال در پوشش‌های نانو ساختار برای به‌دست آوردن سهمی از بازار جهانی در حوزه سیستم‌های لایه‌نشانی تحت خلأ هدف‌گذاری کرده و تاکنون گام‌های بزرگی برای دستیابی به این هدف برداشته است.

به گزارش از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، این شرکت در حال حاضر هشت نمایندگی در انگلیس، روسیه، اتریش، کانادا، رومانی، افریقای جنوبی و دو نمایندگی در کشور هند دارد.

سید احمد مهدوی اردکانی مدیرعامل شرکت پوشش‌های نانوساختار در خصوص تمرکز بیشتر این شرکت در صادرات محصولات مبتنی بر فناوری نانو گفت: بیشتر از عرضه در داخل روی صادرات محصولات متمرکز هستیم. چند ماه پیش برای ۱۵ دستگاه تولیدی شرکت از آمریکا درخواست داشتیم که به دلایل تحریم امکان فروش وجود نداشت اما در تلاشیم تا راهی برای صادرات محصولاتمان به آمریکا هم پیدا کنیم.

محصولات شرکت پوشش‌های نانوساختار تمامی نیازهای مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و صنعتی کشور را در زمینه سیستم‌های لایه‌نشانی در خلأ شامل انواع محـفظه‌ها، انواع کاتـدهای اسپاتریــنگ، لایه‌نشانی به روش تبخــیر حرارتی، PLD، تفنگ الکتــرونی، انواع اتصـالات، ضخـامت‌سنج کریسـتالی، انواع فشـارسنج‌ها، پمپ‌های روتاری، توربو، انواع شیرهای خلأ وغیره را تأمین می‌کند.

تلاش شرکت نانویی ایران برای ورود به بازار آمریکا

وی همچنین در مورد استانداردهای کسب‌شده از سوی این شرکت نانویی تاکنون گفت: پوشش‌های نانوساختار نخستین شرکـت ایرانی در این حوزه است که موفـق به اخذ مجوز CE سیستم مدیریت کیفیت و انطباق محصول با استانداردهای اتحادیه اروپا شده و بدین وسیله امکان ورود محصولات خود به بازارهای جهانی را دارد.

مهدوی اردکانی افزود: علاوه بر آن برای ۴ محصول خود شامل دستگاه لایه‌نشانی کربن رومیزی، دستگاه لایه‌نشانی اسپاترینگ رومیزی، دستگاه لایه‌نشانی لیزر پالسی و دستگاه تبخیر حرارتی رومیزی گواهی نانومقیاس دریافت کرده است. ضمن اینکه دارای گواهی‌نامه بین‌المللی سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ به عنوان یکی از شاخصه‌های استانداردسازی نحوه مدیریت کیفیت شرکت در سطح جهانی هستیم.

وی همچنین تصریح کرد:میزان تقاضا برای محصولات این شرکت نانویی در ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل حدود ۱۴ میلیارد تومان بوده که این مقدار نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته است.

مهدوی اردکانی در ارتباط با کاهش تقاضا گفت: تمامی شرکت‌ها مانند ما در دور اول و دوم نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل فروش صددرصدی داشتند اما این روند در سال‌های بعد روند نزولی پیدا کرد که علت آن در درجه اول می تواند اشباع بازار مصرف و تأمین نیاز دانشگاه‌ها به تجهیزات آزمایشگاهی باشد.

وی ادامه داد: دلیل دیگر کاهش بودجه دانشگاه‌ها یا کاهش حمایت از خرید در مراکز دولتی است که با این اوصاف بر اساس تجربه در ادوار گذشته نمایشگاهی انتظار داریم که از ۱۴ میلیارد پیش ‌فاکتور صادرشده ۱۰ تا ۱۵ درصد منجر به عقد قرارداد نهایی شوند.

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
dolor. pulvinar massa justo commodo quis vel, vulputate, elit. commodo