اندازه گیری کیفیت هوا، آب و اصالت دارو در تلفن همراه


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
اندازه گیری کیفیت هوا، آب و اصالت دارو در تلفن همراه

اندازه گیری کیفیت هوا، آب و اصالت دارو در تلفن همراه به وسیله یک طیف سنج کوچک مادون قرمز ساخته شده توسط موسسه Fraunhofer آلمان.

به نقل از اینوویشن، موسسه فناوری های نانو فرانهوفر موفقیت بزرگی در ساخت یک طیف سنج مادون قرمز کسب کرده است که می تواند برای بررسی کیفیت آب و هوا مورد استفاده قرار بگیرد.

به گفته‌ی محققان این تراشه که وزنی حدود یک گرم دارد می تواند در آینده درون تلفن های همراه قرار بگیرد.

طیف سنج مادون قرمز ابزاری است که می تواند طیف های الکترومغناطیسی نور را اندازه گیری کند. طیف سنج های کنونی که در بازار موجود هستند چندین کیلوگرم وزن دارند و قیمت آنها هزاران یورو است. به همین دلیل این دستگاه ها برای استفاده ی عموم مناسب نیستند.

تحقیقات موسسه فرانهوفر در ابتدا بر روی ساخت طیف سنجی کوچک و ارزان برای تشخیص داروهای تقلبی متمرکز بود.

این طیف سنج با انتقال نور مادون قرمز و جمع آوری بازتاب آن سلامت دارو را اندازه گیری می کرد.

هر دارو طول موج های منحصر به فرد خود را دارد و اگر نور منعکس شده با طول موج مشخص آن دارو مطابقت نداشته باشد مشخص می شود که مشکلی وجود دارد. با این حال این برنامه دیگر تنها به داروها محدود نمی شود.

رئیس بخش ادغام دستگاه ها در موسسه فرانهوفر، الکساندر ویس می گوید: طیف سنج ما کاربردهای مختلفی خواهد داشت مانند بررسی تازگی غذاها و بررسی کیفیت هوا و آب.

هدف نهایی ما اندازه گیری کیفیت هوا، آب و اصالت دارو در تلفن همراه با تعبیه این تراشه درون تلفن های همراه است. این طیف سنج به وسیله اپلیکیشن خاصی کار خواهد کرد.

هوش مصنوعی نیز نقش مهمی در این فرآیند ایفا می کند. هرچه بیشتر مردم از این سیستم استفاده کنند توانایی آن در مقایسه بیشتر خواهد شد.

اولین نمونه از طیف سنجی های آزمایشی تولید شده اند و اگر مطالعات طبق برنامه پیش برود طی دو سال آینده این محصول به تولید انبوه خواهد رسید.

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
felis ipsum libero. dolor. consequat. efficitur. ut ultricies