چاپ سه بعدی سریع و ارزان اجسام فلزی با فناوری جدید


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
چاپ سه بعدی سریع و ارزان اجسام فلزی با فناوری جدید

تیم دانشگاه نورث وسترن برای افزایش چاپ سه‌بعدی اجسام فلزی از تکنیک جدید استفاده از جوهرهای مایع و کوره‌های رایج به جای لیزرهای گران قیمت یا پرتوهای الکترون استفاده کردند.

محققان می‌گویند این روش علاوه بر ارزان‌تر بودن، روند سریع‌تری دارد و به طور یکسان و با طیف گسترده‌ای از فلزات، آلیاژها و ترکیبات کار می‌کند.

محققان یک جوهر مایع را از پودر فلزات، حلال‌ها و چسب الاستومر ایجاد کردند که می‌تواند از طریق یک نازل به همان صورتی که چاپگرهای سه بعدی پلاستیکی عمل می‌کنند چاپ شود. ساختارهای چاپ شده پس از آن وارد فرآیند تف‌جوشی می‌شوند که طی این فرآیند در یک کوره ساده گرم شده و به پودرها اجازه می‌دهند تا بدون ذوب شدن با هم ادغام شوند.

این مواد قابلیت خم و راست شدن را دارند و می‌توانند بدون هیچ گونه آسیبی از صدها لایه تشکیل شوند. این فناوری به محققان اجازه ایجاد بسیاری از معماری‌های مختلف را می‌دهد که قبلا در چاپ سه‌بعدی فلزی دیده نشده است.

این فرایند همچنین می‌تواند در چاپ اکسیدهای فلزی که ارزان‌تر ، ایمن‌تر و پایدارتر از برخی پودرهای فلزی خالص هستند نیز استفاده شود. این ساختارهای چاپ‌ سه‌بعدی که از زنگار یا سایر اکسیدهای فلزی ایجاد شدند، بعدا می‌توانند با استفاده از هیدروژن قبل از تف‌جوشی، به فلزات مربوطه تبدیل شوند.

برنامه های آینده برای این رویکرد جدید شامل ایجاد فلزاتی که سریع چاپ می‌شوند، باتری‌ها، سلول‌های سوختی، ایمپلنت‌های پزشکی و قطعات مکانیکی خواهد بود.

این پژوهش در مجله Advanced Functional Materials منتشر شده است.

برچسب‌ها: , ,

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
libero. commodo mattis quis sem, Lorem Praesent