تولید سوخت هیدروژنی از آب دریا


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
تولید سوخت هیدروژنی از آب دریا

محققان موفق به ابداع یک نانو ماده جدید شده اند که از انرژی خورشیدی برای تولید هیدروژن از آب دریا استفاده می کند؛ گفته می شود این نانو ماده سوختی کم هزینه تر و پاک تر از مواد موجود تولید می کند.

به گزارش از پایگاه اینترنتی انجمن فیزیک امریکا، این پیشرفت می تواند به منبع جدیدی برای تولید سوخت هیدروژنی، کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و رونق اقتصاد کشورهایی منجر شود که در آنها نور خورشید و آب دریا به وفور یافت می شود.

هم اکنون تولید هیدروژن برای تامین انرژی سلول های سوختی از طریق استخراج این گاز (هیدروژن) از آب دریا میسر است اما الکتریسته لازم برای این کار، این رویه را پر هزینه می سازد.

بر این اساس، محققان دانشگاه سنترال فلوریدا در آمریکا کریستال جدیدی ابداع کرده اند که نه تنها می تواند طیف وسیع تری از نور را در قیاس با سایر مواد جذب کند بلکه در برابر شرایط سختی هم که در آب دریا یافت می شود، دوام می آورد.

یانگ یانپ استاد این دانشگاه گفت: ما دریچه جدیدی به تجزیه آب طبیعی، نه تنها آب تصفیه شده، در آزمایشگاه باز کرده ایم. این رویه به خوبی بر آب دریا انجام می شود.

یانگ به واقع روشی را برای ساخت یک کاتالیست متشکل از ماده ای هیبریدی ابداع کرد. در این روش نانوحفره های ( nanocavities) کوچک از لحاظ شیمیایی روی سطح یک نوار فوق العاده نازک از اکسید تیتانیوم شایع ترین فتوکاتالیست کار می شود.

کاتالیست های معمولی می توانند پهنای محدودی از باند نور را به انرژی تبدیل کنند. اما محققان گروه یانگ با استفاده از ماده جدید خود می توانند پهنای باند نور قابل برداشت را به اندازه قابل توجهی افزایش دهند.

یانگ گفت: ما با استفاده از این کاتالیست می توانیم انرژی خورشیدی بسیار بیشتری از نور جذب کنیم.

وی افزود: در بسیاری از شرایط تولید یک سوخت شیمیایی از انرژی خورشیدی راه حل بهتری از تولید الکتریسته از پنل های خورشیدی است.

ساخت این کاتالیست نسبتا آسان و کم هزینه است. محققان اکنون در تلاشند تا بهترین روش را برای تولید انبوه ساخت این کاتالیست و تقویت بیشتر کارایی ان پیدا کنند تا بتوان هیدروژن را از آب فاضلاب نیز جدا کرد.

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
elit. libero vel, diam odio in porta. Lorem Sed amet, id