تردید در تبدیل هیدروژن به فلز


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
تردید در تبدیل هیدروژن به فلز

برخی از صاحب‌نظران شواهد موجود در مقاله محققان دانشگاه هاروارد را در رابطه با تبدیل هیدروژن به فلز کافی نمی‌دانند.

به گزارش از ایندپندنت، محققانی که در رابطه با این تحقیق به مخالفت پرداخته‌اند معتقدند خطاهایی در این آزمایش‌ها رخ داده است و آنچه که محققان هاروارد به دست آورده‌اند فلز هیدروژنی نبوده بلکه اکسید آلومینیوم بوده است. ویژگی آلومینیوم اکسید این است که در فشار بسیار بالا نیز فشار را تحمل می‌کند.

محققان دانشگاه هاروارد در گزارش خود آورده‌اند که برای تبدیل هیدروژن از نوعی فرآیند تغییر ماهیت شیمیایی فلز استفاده کرده‌اند.

آنها در جریان آزمایش‌ها هیدروژن را تحت فشار فوق العاده بالا قرار داده‌اند و مشاهده‌ کرده‌اند که لایه‌ای شفاف از هیدروژن فلزی تشکیل شده است اما فعلا امکان استخراج از محیط را ندارد چون به سرعت متلاشی شده و تصعید می‌شود.

این گزارش فقط در دنیای علم و فناوری جنجالی نبود و بسیاری از رسانه‌ها با آب و تاب اخباری از اولین کیمیاگری موفقیت‌آمیز را مخابره کردند. اهمیت این موضوع در اینجاست که اگر این آزمایش واقعا موفقیت‌آمیز بوده باشد، می‌توان از آن یک سوخت جدید موشک تولید کرد که چهار برابر نمونه‌های فعلی بازدهی داشته باشد.

عدم انتشار محاسبات علمی دقیق از روند آزمایش‌ها و عدم امکان خروج این لایه از محفظه، شک و تردیدها را شدیدا افزایش داده است.

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
elementum pulvinar Praesent neque. libero at ultricies venenatis, vel, elit. accumsan