تبدیل دی اکسید کربن به پلاستیک با کمک یک کاتالیزور جدید


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
تبدیل دی اکسید کربن به پلاستیک با کمک یک کاتالیزور جدید

محققان کاتالیزور جدیدی کشف کرده اند که می تواند دی اکسید کربن را به طور موثر به پلاستیک تبدیل کند.

به گزارش از روزنامه ایندیپندنت، یک گروه بین المللی از محققان از جمله از دانشگاه های تورنتو، کالیفرنیا و برکلی می گویند که یافته های آنها می تواند مانع ورود دی اکسیدکربن (یک عامل بزرگ تغییر اوضاع اقلیمی جهان) به اتمسفر شود و همچنین به کاهش وابستگی انسان به سوخت های فسیلی کمک می کند.

این پژوهشگران موفق شدند شرایط مناسبی را برای تبدیل دی اکسید کربن به اتانول ایجاد کنند، ترکیبی شیمیایی که برای تولید پلی اتیلن (شایع ترین پلاستیک مورد استفاده در جهان) استفاده می شود.

هدف از این آزمایش کاهش واکنش دی اکسید کربن بود، واکنشی که از آن می توان برای تبدیل این گاز به مواد دیگر استفاده کرد.

فلزهای مختلفی به عنوان کاتالیزور در این نوع واکنش کاربرد دارند اما محققان مس را انتخاب کردند زیرا استفاده از آن می تواند به تولید اتیلین منجر شود.

فیل دی لونا از محققان ارشد این گروه گفت: مس یک ماده اسرارآمیز است. اسرار آمیز بودن آن هم به این دلیل است که می تواند مواد شیمیایی مختلفی را مانند متان، اتیلین و اتانول تولید کند اما کنترل آنچه این فلز می سازد، کار دشواری است.

اکنون محققان موفق به طراحی یک کاتالیزور و شناسایی شرایط دقیقی شدند که تولید اتیلن را در جریان این واکنش به حداکثر و تولید متان و منواکسید کربن را به حداقل می رساند.

محققان می گویند، اکنون امکان مهندسی کاتالیزوری که این شرایط را برآورده سازد مسیر است و یافته های آنها تاثیر مثبت قابل توجهی در این زمینه دارد.

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
Donec non consectetur libero ipsum luctus Donec id, risus.