پنج مادۀ گران قیمت دنیا را بشناسید


دسته‌بندی: عناصر جدول تناوبی
به‌روزرسانی: ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
پنج مادۀ گران قیمت دنیا را بشناسید

تصور می‌کنید گران قیمت ترین مواد شناخته‌شدۀ دنیا را می‌شناسید و قیمت آنها را می‌دانید؟ شاید مشاهدۀ این ویدئو تصور شما در این‌باره را به هم بریزد.

-

۵- پلوتونیم: هر گرم ۱۱ هزار دلار

پلوتونیوم یک عنصر شیمیایی رادیواکتیو و فلزی است که نماد آن Pu و عدد اتمی آن ۹۴ می‌باشد. وزن اتمی این عنصر ۲۴۴٫۰۶ بوده و چگالی آن ۱۹٫۸۰۰ kg/m۳ می‌باشد.

۴- تریتیوم: هر گرم ۳۰ هزار دلار

تریتیوم (Tritium) به ایزوتوپی از هیدروژن می‌گویند که عدد جرمی در آن ۳ است یعنی ۱ پروتون و دو نوترون که طبق قاعده پاولی باید رادیواکتیو باشد و همین طور نیز هست، بیشتر برای ساخت موادی که از خود نور منتشر می‌کنند بکار برده می‌شود. تریتیوم که با نماد T یا ۳H است، به عنوان هیدروژن۳ یک ایزوتوپ پرتوزای هیدروژن است.

۳- الماس: هر گرم ۲۱۰ هزار دلار

اَلماس یکی از سنگ‌های قیمتی و یکی از آلوتروپهای کربن است که در فشارهای بالا پایدار است. آلوتروپ دیگر کربن گرافیت نام دارد. الماس در حالت پایدار دارای ساختار بلندروی (مکعبی) است. الماس ساختار منشوری نیز دارد که این ساختار بصورت شبه‌پایدار در طبیعت به صورت کانی لونسدالنیتی وجود دارد.

۲- کالیفرنیم: هر گرم ۲۷ میلیون دلار

کالیفرنیوم (Californium) از عنصرهای شیمیایی جدول تناوبی با نماد Cf و عدد اتمی آن ۹۸ است.

۱- پادماده: هر گرم حدود ۱۰۰ تریلیون دلار

پادماده (Antimatter) مانند ماده از ذراتی به نام ضدذره تشکیل شده‌است، که با ذرات معمولی فرق دارند. در ضد ماده بار هسته منفی و بار ذرات مداری مثبت است که معکوس ماده‌است.

مقالات مرتبط

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
quis, ut id pulvinar elit. in porta. Phasellus risus