آشنایی با علم نانو - کتاب Introduction to Nanoscience


دسته‌بندی: مقاله و کتاب
به‌روزرسانی: ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
مطالعه: کمتر از یک دقیقه
آشنایی با علم نانو - کتاب Introduction to Nanoscience

علم نانو فقط مرتبط با فیزیک، شیمی، مهندسی یا بیولوژی نیست بلکه ادغامی از تمامی این رشته‌هاست. کتاب “آشنایی با علم نانو” به‌عنوان اولین متن جامع و میان‌رشته‌ای در نوع خود، مرجعی جامع و ایده‌آل برای دانشجویان مقطع کارشناسی و تحصلات تکمیلی در رشته‌های متفاوت اعم از فیزیک، شیمی، مهندسی برق، مهندسی مواد، مهندسی شیمی، مهندسی زیستی و زیست‌شناسی می‌باشد.

در این کتاب تمامی جنبه‌های متفاوت از ساده‌ترین سطوح تا پیچیده‌ترین آنها به‌منظور برقراری ارتباط با مخاطبان گوناگون پوشش داده شده‌اند. مطالب کتاب به سه بخش تقسیم شده است.
قسمت اول (اصول اساسی) به معرفی مکانیک کوانتومی، مکانیک آماری و محرک‌های شیمیایی که پیش‌نیازی بیش از دانش حساب دیفرانسیل و انتگرال در دانشگاه طلب نمی‌کند. رویکرد مفهومی نویسنده و تعداد زیادی از مثال‌ها و تمرین‌های مفهومی باعث فعال کردن دانش‌آموزان خواهد شد؛ حتی آندسته از آنان که دانش محدودی از ریاضی دارند.
قسمت دوم (ابزار) شامل میکروسکوپ، دستکاری تک‌مولکول و اندازه‌گیری می‌باشد. قسمت سوم (نرم‌افزار) شامل الکترونیک مولکولی، الکترونها در نانوساختارها، نانو مواد و نانوبیولوژی می‌باشد.

نویسنده: Stuart Lindsay
انتشارات: Oxford University Press, USA

لینک مستقیم دانلود کتاب Introduction to Nanoscience

حجم کتاب: 5,89 مگابایت - 470 صفحه

برچسب‌ها: , ,

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
lectus Aliquam ut commodo neque. leo dapibus nec amet, Curabitur eleifend