کتاب کاربرد کامپیوتر در شیمی


دسته‌بندی: مقاله و کتاب
به‌روزرسانی: ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
کتاب کاربرد کامپیوتر در شیمی

کتاب کاربرد کامپیوتر در شیمی توسط آقایان دکتر عبدالحسین ناصری (عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز) دکتر سید رضا نبوی (عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران)، خانم دکتر مهتاب پیروزمند (عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز) و سرکار خانم ساحله شیخی زاده (دانشجوی دوره دکترای دانشگاه تبریز) به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات دانشگاه تبریز منتشر گردیده است.

در سه بخش عمده  و در چهارده فصل تنظیم شده است. هدف از تدوین کتاب افزایش توانمندی دانشجویان رشته شیمی در آنالیز داده های شیمیایی می باشد.

در بخش اول کتاب که شامل پنج فصل است  به آشنایی و کاربردهای مختلف Excel در آنالیز داده های شیمی پرداخته شده است.

بخش دوم اختصاص به MATLAB دارد که شامل پنج فصل هست. سعی شده است در این فصل­ها نیازهای دانشجویان پاسخ داده شود.

در بخش آخر که شامل سه فصل هست دانشجویان ابتدا با مجموعه Chem Office آشنا می­شوند که شامل Chem Draw و Chem3D می­باشد و در انتها به Hyperchem پرداخته شده است.

در انتهای هر فصل سعی شده است که تمرینات مختلف مرتبط با دروس مختلف شیمی گنجانده شود.

در وبلاگ زیر اطلاعات تکمیلی در خصوص کتاب آمده است:

dataanalysischem.persianblog.ir

قابل ذکر است که در بازبینی سرفصل های دروس رشته شیمی توسط شورای برنامه ریزی و گسترش وزارت علوم درس جدید کاربرد رایانه در شیمی به ارزش 2 واحد بصورت درس اختیاری گنجانده شده است.

با توجه به ضرورت نیاز به این درس و نبود منبع درسی مناسب برای آن و همچنین ایجاد انگیزه برای ارائه این درس اختیاری، اساتید محترم دانشگاهی در دانشگاههای مختلف کشور کتابی مناسب که با سرفصل درس فوق الذکر مطابقت داشته باشد تالیف و تدوین نموده اند.

کتاب کاربرد رایانه در شیمی توسط انتشارات دانشگاه تبریز در مهر ماه 95 منتشر گردیده است. انتقادها و پیشنهادهای سازنده اساتید محترم را مولفین محترم مغتنم شمرده و قطعا لحاظ آن موجب غنی شدن مطالب کتاب در چاپ های بعدی خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه کتاب میتوانید با مدیریت انتشارات دانشگاه تبریز به شماره 33342562-041 تماس حاصل فرمایید.

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
mi, Nullam mattis Phasellus pulvinar sit odio leo. diam