ساخت قطعات الکترونیکی از زغال سنگ


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
ساخت قطعات الکترونیکی از زغال سنگ

محققان موسسه فناوری ماساچوست موفق شدند از زغال سنگ قطعات الکترونیکی بسازند، دستاوردی که نشان می دهد این منبع طبیعی کاربردی فراتر از منبع سوختی دارد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، جفری گراسمن از محققین موسسه فناوری ماساچوست، شیمی زغال سنگ را به عنوان یک ماده و نه صرفا یک منبع سوخت، بسیار غنی توصیف کرد.

وی و همکارانس در بررسی های اولیه خود در زمینه شیمی کاربردی زغال سنگ متوجه شدند که واریته های فراوری نشده و طبیعی زغال سنگ قابلیت رسانایی الکتریکی زیادی دارند. به بیان دیگر، زغال سنگ از چنان قابلیتی برای کاربردهای متعدد برخوردار است که می تواند انواع نیازها در زمینه ساخت وسایل الکترونیکی را برآورده کند.

اما سوال مطرح این بود که بهترین روش برای پردازش این ماده معدنی چیست.
محققان تصمیم گرفتند که نوارهای نازکی از زغال سنگ بسازند؛ آنها برای این منظور زغال سنگ را با آسیاب به پودر تبدیل کردند، آن را در یک حلال مخلوط کردند و بعد اجازه دادند که روی یک سطح سخت شود.

به طور سنتی، محققان مواد و شیمیدان های صنعتی زغال سنگ را صرفا به عنوان ماده خامی در نظر می گیرند که برای استفاده در ساخت مواد شیمیایی و مواد جدید، به سطح اتمی تجزیه می شود.

اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که زغال سنگ ویژگی های ذاتی شیمیایی دارد که برای مهندسان الکترونیک مفید است.

پژوهشگران با تنظیم دما در سطحی که زغال سنگ پردازش می شود، متوجه شدند که می توان ویژگی این ماده را برای اهداف خاص الکترونیکی دستکاری کنند.

قابلیت تنظیم ویژگی های الکترونیکی و بصری زغال سنگ همراه با رسانایی بالا، پایداری حرارتی و استحکام آن، این ماده معدنی را به ماده ای نویدبخش تبدیل کرده است.

محققان تحقیق اخیر خود را در مجله Nano Letters منتشر کرده اند.

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
felis libero. ultricies Curabitur dictum venenatis id nunc diam et, Aliquam