راه اندازی آزمایشگاه های آموزشی تخصصی نانو ویژه دانشجویان


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
راه اندازی آزمایشگاه های آموزشی تخصصی نانو ویژه دانشجویان

دبیرستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری از راه اندازی آزمایشگاه های آموزشی تخصصی نانوویژه دانشجویان دردانشگاه های کشوربا همکاری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری خبر داد.

دکتر سعید سرکارروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارعلمی ایرنا افزود:دربیشتر رشته های دانشگاهی، کارعملی در آزمایشگاه کمتر انجام می شود ودانشجویان درخصوص کارکردن با تجهیزات آزمایشگاهی تربیت نمی شوند.

وی بیان کرد:در حوزه نانو، با برنامه ریزی و کمک معاون پژوهشی و فناوری وزات علوم ، تحقیقات و فناوری مقرر شده است که تعدادی از آزمایشگاه های آموزشی تخصصی نانو فناوری در دانشگاه های کشور تجهیز و راه اندازی شود.

وی ادامه داد: نانو مواد، نانو شیمی، نانو فیزیک، نانو بیوتکنولوژی و نانو الکترونیک پنج حوزه نانویی است که در نظر داریم در دانشگاه های تهران و سایر نقاط کشور راه اندازی شود.

سرکار افزود: درنظرداریم درهردانشگاه، یک آزمایشگاه آموزشی تخصصی از این پنج حوزه را راه اندازی کنیم که مابقی دانشگاه ها به صورت مشارکتی از آن ها استفاده کنند.

وی همچنین در خصوص راه اندازی در سایر نقاط کشور گفت: در نظر داریم راه اندازی این آزمایشگاه ها درسایر نقاط کشور به صورت منطقه ای انجام شود.
سرکار یادآور شد: اکنون کمیته ای درحال تدوین آیین نامه های مربوط به آزمایشگاه های دانشجویی نانو است وامیدواریم
این آزمایشگاه ها دراین بازده زمانی تا مهرماه سال آینده راه اندازی شود.

وی گفت:ستاد توسعه فناوری نانوهمانند تاسیس وتجهیز آزمایشگاه های دانش آموزی ،توانایی این را دارد که با تامین 70 درصد هزینه از سوی ستاد، تجهیزوتاسیس آزمایشگاه های آموزشی تخصصی نانو دردانشگاه های متقاضی کشور را انجام دهد.

برچسب‌ها: ,

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
sit amet, dictum et, justo facilisis risus nunc eleifend ut luctus