تولید برق از گرمای زمین با فناوری کوانتوم


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
تولید برق از گرمای زمین با فناوری کوانتوم

محققان برای اولین‌بار راهکار مناسبی را برای تولید برق از گرمای دفعی زمین با روش تبدیل تابش فروسرخ به الکتریسیته معرفی کردند.

به نقل از ساینس آلرت، اساس این نظریه برگرفته از یک قانون کوانتومی موسوم به تونل‌زنی کوانتومی است که بر اساس آن یک ذره از یک سد یا مانع نفوذ ناپذیر به کمک تونل عبور می‌کند. این واکنش در چرخه تولید انرژی از شکافت هسته و در ستاره‌های مثل خورشید قابل مشاهده است.

ایده اولیه این طرح شامل چند مرحله است که در اولین مرحله باید آنتن‌های مناسب برای تبدیل تابش فروسرخ به توان الکتریکی طراحی شوند.

آنتن‌های کوانتومی نوین قادرند که هر چرخش یک طول موج معادل یک ده هزار میلیاردم یک ثانیه را مستقیما به بار الکتریکی تبدیل کنند.

محققان معتقدند که بخش عظیمی از گرمای دریافتی زمین از خورشید که توسط خشکی‌ها، اقیانوس‌ها و اتمسفر جذب می‌شود در هنگام روز و یا در طول شب از طریق تابش فروسرخ به فضا ارسال می‌شود.

دانشمندان با محاسبه میزان توان دریافتی زمین از خورشید و ضریب تبدیل این انرژی به سایر انرژی‌های موجود در زمین متوجه شدند که مقدار هدررفت انرژی زمین به فضا معادل میلیون‌ها گیگاوات در هر ثانیه است.

از آنجایی‌که طول موج امواج فروسرخ بسیار کوتاه است، بنابراین برای جذب انرژی این امواج ساخت آنتن‌های بسیار ظریف و نازک ضروری است. آنتن‌های نوین قادرند با استفاده از پدیده تونل‌زنی کوانتومی امواج فروسرخ را به بار الکتریکی تبدیل کنند.

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
pulvinar lectus commodo quis quis, id, Sed