نشریه آمریکایی ساینس نشست همکاری علمی با ایران در پساتحریم برگزار می کند


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
نشریه آمریکایی ساینس نشست همکاری علمی با ایران در پساتحریم برگزار می کند

نشریه جامع علمی 'ساینس' آمریکا به عنوان یکی از برنامه های نشست سالانه این نشریه، جلسه ای را تحت عنوان 'ایران: همکاری علمی در دوره پساتحریم' برگزار می کند.

پایگاه اینترنتی ساینس با اعلام این خبر افزود: توافق هسته ای ژوییه 2015 میان گروه موسوم به 1+5 با ایران، سازوکار و فضایی را برای همکاری علمی فزاینده میان دانشمندان غربی و ایرانی فراهم کرده است. این سمپوزیوم به واکاوی سه تلاش می پردازد که هم اکنون در ایران جریان دارد و جامعه علمی جهان نیز می تواند در آن نقش مهمی ایفا کند. این سه تلاش عبارتند از شتابگر چشمه نور ایران که بزرگترین پروژه علمی بنیادی ایران خواهد بود، رصدخانه ملی ایران (تلسکوپ نوری سه و نیم متری برفراز قله ای در مرکز کشور) و برنامه های دولت ایران برای صرف شش میلیارد دلار در 10 سال برای احیای دریاچه ارومیه.
سازماندهی این نشست که امروز شنبه ساعت هشت صبح به وقت محلی در واشنگتن دی سی برگزار می شود، با ریچارد استون سردبیر بخش بین الملل ساینس است.
به گزارش ساینس، 'رضا منصوری' از رصدخانه ملی ایران در این نشست حضور دارد و 'جواد رحیقی' از طرح شتابگر چشمه نور ایران، 'علی بریوانلو' از دانشگاه آمریکایی راکفلر، 'حسین آخانی' از دانشگاه تهران در آن به ایراد سخنرانی می پردازند.
نشست سالانه ساینس که ارگان انجمن پیشبرد علوم آمریکا است، 11 تا 15 فوریه برابر با 22 تا 26 بهمن ماه برگزار می شود.

برچسب‌ها: ,

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
felis massa ultricies diam adipiscing Donec odio