نانو دارو در راه درمان ایدز


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
نانو دارو در راه درمان ایدز

مطالعات محققان دانشگاه لیورپول انگلیس نشان می دهد استفاده از فناوری نانو در درمان ایدز، موثر تر از شیوه های دیگر است.

به گزارش از نیچر، دارو رسانی با استفاده از فناوری نانو، بر چالش هایی از قبیل دوز بالای مورد نیاز و غلظت موثر در نقطه مورد نظر غلبه می کند و به ویژه دارای فرمولاسیون بهتری، به ویژه در کودکان است.

در طول این مطالعه، تحقیقاتی در زمینه توسعه داروهای خوراکی که به فناوری نانوذرات دارویی جامد معروف است، صورت گرفت و فاکتورهایی نظیر جذب بالاتر دارو، کاهش دوز و کاهش هزینه ها مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد دارودرمانی با استفاده از فناوری نانو از هر جهت موثرتر است. در راستای این تحقیقات، محققان موفق به توسعه روشی شده اند که قادر به حذف الکل در صنعت داروسازی کودکان است.

مراحل اولیه این روش در درمان ایدز کاملا موفقیت آمیز گزارش شده است؛ ولی به منظور استفاده در طیف وسیعی از موارد ابتلا، نیازمند کارآزمایی های بالینی بیشتر است.

ویروس HIV نوعی ویروس نقص ایمنی است که سبب عفونت سلول های سیستم ایمنی و اختلال در عملکرد آنان می شود. با پیشرفت عفونت، سیستم ایمنی ضعیف تر می شود و در نهایت به سندرم نقص ایمنی پیشرفته (AIDS) منجر می شود. 10 تا 15 سال طول می کشد تا فرد آلوده به ویروس HIV به ایدز مبتلا شود. هیچ درمانی برای این بیماری کشنده وجود ندارد و داروهای ضد ویروسی فقط قادرند روند سرعت بیماری را کند کنند.

نتایج این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
efficitur. commodo ultricies felis dapibus elit.