نانوصدا، کتابچه صوتی مقالات الهام از خلقت در فناوری نانو منتشر شد


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
مطالعه: حدود ۳ دقیقه
نانوصدا، کتابچه صوتی مقالات الهام از خلقت در فناوری نانو منتشر شد

نسخه اندروید کتاب صوتی "نانوصدا" از مجموعه مقالات سایت آموزش نانو با موضوع الهام از خلقت در فناوری نانو تهیه گردید؛ این نرم افزار به صورت رایگان در هشتمین جشنواره فناوری نانو ارائه می شود. در این نرم افزار متن و صوت مقالات در کنار هم گردآوری شده اند. هدف از تولید و نشر این نرم افزار آن است که بار دیگر به طبیعت و موجودات خلقت بنگریم و این بار دقیق تر آنها را بررسی کنیم. بسیاری از پدیده های منظمی که در خلقت پیرامون ما وجود دارد و معمولا کمتر به آن دقت کرده ایم، از ساختارهای نانومتری برخوردارند که دانشمندان از آنها الگو گرفته و قطعات و ساختارهای مورد نظر خود را تولید می کنند.

در دنیای امروز، تجربه و دانش در کنار سرعت و دقت، عامل بسیاری از موفقیت‌های زندگی بشر هستند. یکی از اهداف اصلی سایت آموزش نانو نیز فراهم‌آوری بستری برای آموزش راحت، سریع و در دسترس است که بتواند علاقه‌مندان را به یادگیری هرچه بهتر و عمیق‌تر علم و فناوری نانو ترغیب نماید؛ و از آنجایی که، شنیدن یکی از راه های موثر یادگیری محسوب می شود، نرم‌افزار کتاب صوتی سایت آموزش در بستر اندروید با عنوان" نانو صدا، کتابچه صوتی الهام از خلقت در فناوری نانو" آماده گردید.

یکی از راه‌های خلق ایده‌، تحقیق و واکاوی مخلوقات است. شاید در وهله اول تحقیقات بر روی بال شب‌پره‌ها، پای مارمولک‌ها، تارهای عنکبوت، بال پروانه‌ها، تمیزی برگ نیلوفر آبی، ساختارهای خودترمیم‌شونده یا خودتکثیر مثل استخوان و ژن انسان، فوتوسنتز و هزاران موضوع از این دست عجیب به نظر برسد، اما زمانی‌که از واکاویِ مقیاسِ نانومتری این موجودات، نتایجی کاربردی حاصل می‌شود، نگرش به این موجودات چهره جذاب‌تری به خود می‌گیرد. فناوری نانو در ساخت بسیاری از موارد کاربردی از خلقت الگو گرفته‌است و محصولات نانویی متنوعی مثل سطوح خودتمیزشونده، ضد انعکاس، ضد مه و ... به بازار عرضه شده‌است.

این محصول توسط سایت آموزش نانو Edu.nano.ir تولید شده است. برای تهیه این نرم افزار به طور رایگان می توانید به غرفه سایت آموزش در هشتمین جشنواره نانو (تهران، نمایشگاه بین المللی، سالن خلیج فارس، طبقه دوم، غرفه شماره 48) مراجعه نمایید.

شایان ذکر است که از این نرم افزار یک مسابقه 4 گزینه ای برگزار می شود و جوایز ارزنده ای برای برترین های این مسابقه در نظر گرفته شده است؛ به 5 نفر برتر مسابقه به قید قرعه 200 هزار ریال اعتبار سایت و یک میلیون ریال جایزه نقدی تعلق می گیرد. شرکت در این مسابقه تنها برای اعضای سایت آموزش نانو Edu.nano.ir مقدور است. در صورتیکه عضو سایت آموزش نانو نیستید می توانید از اینجا اقدام به ثبت نام نمایید.

سوالات این مسابقه در جشنواره به مخاطبان ارائه می شود و مهلت شرکت در مسابقه 15 آبان ماه 94 است؛ برای شرکت در مسابقه، مشخصات خود را به همراه پاسخنامه گزینه های صحیح به صورت یک فایل ورد به ایمیل سایت [email protected] و با موضوع مسابقه نانوصدا ارسال نمایید.

شایان ذکر است که نرم افزار نانوصدا و فرم سوالات مسابقه آن تا پایان مهر ماه در سایت آموزش نیز بارگذاری می شوند.

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
Sed sit vel, massa elit. in ut et, vulputate, porta.