تولید میکروذرات آلومینیوم به روش ثقل‌ گازی در کشور


دسته‌بندی: خبر
به‌روزرسانی: ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
مطالعه: حدود ۲ دقیقه
تولید میکروذرات آلومینیوم به روش ثقل‌ گازی در کشور

محققان یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری زنجان موفق به تولید صنعتی میکرو ذرات آلومینیوم و خمیر آلومینیوم به روش ثقل ‌گازی شدند.

آرمین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تولید نانو ذرات فلزات و طراحی و اجرای کارخانه‌های فلزی با باطله‌های کم‌ عیار از جمله مهم‌ترین زمینه‌های فعالیت این شرکت است، تصریح کرد: در زمینه فعالیت تولید نانو ذرات فلزات، میکرو ذرات آلومینیوم اختراعی است که در جشنواره ثبت اختراع گیلان نیز مقام برگزیده را کسب کرده است.

وی با اشاره به سابقه طولانی فعالیت این شرکت در حوزه صنعت تصریح کرد: عده‌ای از افراد متخصص و باتجربه در این زمینه دور هم جمع شده و تشکیل یک گروه را داده‌اند و این مجموعه کاری، پروژه‌های عظیمی را در سطح کشور و استان انجام داده‌اند که از جمله آن بازپروری اشیای باطله به اقلام قابل مصرف بوده است.

محمدی ادامه داد: طراحی و اجرای کارخانه‌های فلزی با استفاده از باطله‌های کم‌ عیار توسط همین تیم کاری انجام می‌شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، با تاکید بر اینکه فلزاتی همچون مس، نقره، آلومینیوم و ... از جمله عناصری هستند که در علم نانو بسیار پرکاربرد هستند، اظهار کرد: در این بین آلومینیوم با توجه به انرژی زیادی که دارد و خطر اشتعال و انفجاری که در استفاده از آن وجود دارد در بحث تولید سخت‌تر از عناصر دیگر است و با این وجود محصولاتی توسط این شرکت دانش‌بنیان از عنصر آلومینیوم ساخته شده که از بازار خوبی نیز برای فروش برخوردار بوده است.

برای نوشتن دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در حال بارگذاری دیدگاه‌ها ...
adipiscing ut id velit, mi, mattis tempus porta.